Díjnyertes magyar kiállítás – 2019 Prágai Quadriennálé

Díjnyertes magyar kiállítás – 2019 Prágai Quadriennálé
Legjobb kiállítás az Országok és Régiók kategóriában
VÉGTELEN DŰNE / INFINITE DUNE
Alkotók: Balázs Juli, Juhász András, Kálmán Eszter, Keresztes Gábor, Nagy Fruzsina
Prágai Quadriennálé, 2019
Fotó: Juhász András

Díjnyertes magyar kiállítás – 2019 Prágai Quadriennálé
Legjobb kiállítás az Országok és Régiók kategóriában
VÉGTELEN DŰNE / INFINITE DUNE
Alkotók: Balázs Juli, Juhász András, Kálmán Eszter, Keresztes Gábor, Nagy Fruzsina
Prágai Quadriennálé, 2019
Fotó: Juhász András
Végtelen Dűne / Infinite Dune
A 2019-es Prágai Quadriennálén a Végtelen dűne című magyar pavilon elnyerte a legjobb kiállításért járó díjat az Országok és régiók szekcióban (Best Exhibition of Countries and Regions). A tizenegy tagú nemzetközi zsűri laudációja a magyar kiállítás komplex élményét dicséri: „Egy végtelennek látszó szélvihar foglyai vagyunk. Az apokaliptikus időjárás-projektben a néző betekinthet egy különleges térbe, amelyben a fény, a hang és a különféle anyagok együttjátszása egy az átalakulás és emlékezet immerzív élményét nyújtja.”
A teljes szöveg kinyitásához kattintson ide!
A PQ 2019 kiállítás központi, Országok és Régiók nevű szekciójában a Végtelen Dűne című installáció került bemutatásra, amely Balázs Juli, Kálmán Eszter és Nagy Fruzsina díszlet-és jelmeztervezők, Juhász András videóművész és Keresztes Gábor hangtervező közös munkája.
Az alkotás egy videóra és ledfalra alapuló komplex építmény, amely, míg kívül visszatükrözve mutatja környezetét, elmosva a térbeli határokat, addig belül homokdűnéket megsokszorozva kietlen és végtelen sivatag benyomását kelti. A közönség fejét alulról lyukakon az installáció belső terébe helyezve kiszolgáltatott helyzetbe kerül, amelyben a test és a fej két külön világban tartózkodik. Ugyan az installáció kívülről kellemesen hívogatónak tűnik tágas nyitott alsó közösségi terével és csupa tükör felületével, addig a belsejében teljesen el vagyunk zárva a külvilágtól. Akár egy a fejét a homokba dugó strucc, tudomást sem véve arról, ami a valóságban zajlik.
A Prágai Quadriennálé (PQ) a szcenográfia és színházépítészet nemzetközi seregszemléje elismerten a világ egyik legrangosabb képzőművészeti eseménye, melyet 1967 óta rendeznek meg a cseh fővárosban. 2015-ben 60 ország volt a kiállítók között, 180.000 látogató látta a kiállítást, ebből 6000 szakmabeli. A PQ célja, hogy felfedezze és bemutassa a kortárs színházi látványtervezés legfontosabb eredményeit egy olyan komplex rendezvénysorozat keretében, amely a szcenográfiát a vizuális művészetek széles spektrumában mutatja be.
A magyar részvétel szervezője és főkurátora a Petőfi Irodalmi Múzeum – Országos Színháztörténeti Múzeum és Intézet, a kiállítás az EMMI és az NKA támogatásával valósulhatott meg.







